Дата: 09.08.2011
Оновлено: 04.01.2021

Аналіз звернень

Аналіз звернень громадян, які надійшли до райдержадміністрації за 2020 рік

Аналіз звернень громадян в розрізі питань, які надійшли до райдержадміністрації за 2020 рік

Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації через органи державної влади вищого рівня за 2020 рік

  

ДОВІДКА

про підсумки роботи із зверненнями громадян в Березнівській  районній державній адміністрації  та стан виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”

за 2020 рік 

З метою забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, районною державною адміністрацією упродовж 2020 року проводилась відповідна робота щодо належної організації розгляду звернень громадян і вирішення порушених ними питань.

У грудні 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації розглянуті підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2019 рік, за результатами розгляду видано розпорядження голови райдержадміністрації від 04.01.2020 № 4, завдання якого доведені до структурних підрозділів райдержадміністрації та виконавчих комітетів місцевих рад для організації відповідної роботи.

Питання про виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації у І кварталі 2020 року, у І півріччі 2020 року, за 9 місяців 2020 року та за 2020 рік розглянуті на засіданнях постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації 28 квітня поточного року, протокол № 4, 24 липня цього року, протокол № 7, протокол № 10 від 08 жовтня 2020 року та протокол № 12 від 29 грудня 2020 року.

Для забезпечення виконання вимог Закону України та Указу Президента, вживалися заходи щодо недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням термінів, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам, викорінення практики визнання заяв чи скарг необґрунтованими без роз'яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за ними рішень, створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень, з'ясування причин, що породжують повторні звернення громадян, систематичного аналізу випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень, поновлення прав і свобод громадян, порушених унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян.

У зв’язку з відсутністю фактів порушення вимог законодавства про звернення громадян, протягом 2020 року керівники та службові особи до відповідальності не притягувались.

Звернень щодо порушення прав і свобод на звернення громадян,  унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян протягом 2020 року до райдержадміністрації не надходило.

Проекти відповідей органам влади вищого рівня підписує голова райдержадміністрації, або виконуючий обов’язки голови райдержадміністрації, керівники структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, за їх відсутності – виконувачі обов’язків.

Відповідно до вимог чинного законодавства на засіданнях виконавчих комітетів сільських, селищної, міської рад щокварталу розглядалося питання про стан роботи із зверненнями громадян  за відповідний період.

Головою райдержадміністрації проводиться першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня”, осіб з інвалідністю внаслідок війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України та забезпечено окрему реєстрацію звернень від даної категорії громадян. Протягом 2020 року через облдержадміністрацію надійшло одне таке звернення щодо оплати за навчання дітей у Степанській музичній школі. На підняте питання надано ґрунтовне роз’яснення, згідно з вимогами чинного законодавства.

Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

За звітний період звернулось 45 багатодітних сімей, 28 осіб з інвалідністю, 7 учасників бойових дій, 52 пенсіонери з питань надання матеріальної допомоги на лікування, відмови у призначенні житлової субсидії на опалювальний період, призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми, затримки соціальних виплат, зміни опікуна над дитиною, забезпечення електроенергією та водопостачанням, а також земельні питання.

Керівництвом райдержадміністрації, начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації, окремих установ району проведено 36 прямих телефонних зв’язки з населенням району, на які звернулось 22 громадянина з питань: покращення якості виходу передач в ефір КП “Телрадіокомпанія “Березне”, асфальтування вулиці Грушевська та ремонту водопроводу по вулиці Івана Мазепи в місті Березне, призначення житлової субсидії та оформлення державних допомог, отримання відомостей з Державного земельного кадастру у формі довідки про землі в межах території адміністративно-територіальної одиниці, порушення меж земельної ділянки, роботи привозного ринку в місті Березне, зміни виборчої адреси,  пільгового перевезення пасажирів, отримання архівного витягу з документів, забезпечення інсуліном, умов організації освітнього процесу та інші. На питання, з якими звернулися громадяни, надано змістовні роз’яснення під час спілкування.

На телефонну “гарячу лінію” районної державної адміністрації та телефон довіри протягом поточного року телефонних дзвінків від жителів району не було.

Упродовж звітного періоду до райдержадміністрації надійшло 478 звернень (проти 620 звернень за аналогічний період попереднього року), разом всіх з урахуванням колективних звернень звернулося - 1117 осіб (за 2019 рік – 1747 осіб). Через органи державної влади вищого рівня надійшло 416 звернень (за 2019 рік – 369), в тому числі через урядову телефонну “гарячу лінію” – 348, телефонну “гарячу лінію” облдержадміністрації – 48, облдержадміністрацію – 15. З них: 119 – вирішено позитивно, на 332 – дані обґрунтовані роз’яснення, 19 – надіслано за належністю, 8 – в стадії розгляду.

З 348 звернень, що надійшли на урядову телефонну “гарячу лінію”,  291 стосувалося питань соціального захисту, 1 – економічної політики, 2 - охорони здоров’я, 6 – аграрної політики, 9 – освіти,  4 – праці та заробітної плати, 2 - сім’ї та молоді, 15 – комунального господарства, 4 – пільгового проїзду, 14 - діяльності органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади. Про результати розгляду звернень Рівненський обласний контактний центр та громадяни повідомлені у встановлений законодавством термін.

За звітний період до райдержадміністрації надійшло 11 повторних та 14 колективних звернень. Підняті питання стосувались  роботи  закладів загальної середньої освіти району, соціального захисту, земельного законодавства, комунального господарства, охорони здоров’я та інші.

До районної державної адміністрації та органів державної влади вищого рівня найбільше звернень надійшло від жителів Березнівської міської ради - 129, Соснівської селищної ради – 41 та 36 від жителів Тишицької, 32 – Городищенської сільських рад.  

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, при середньому показнику по району 1,72% на тис. населення, найбільше звернень громадян до районної державної адміністрації надійшло від жителів Малинської (1,55% на тис. населення), Тишицької (1,29% на тис. населення), Друхівської (1,28% на тис. населення) сільських рад, Соснівської  (1,54% на тис. населення) селищної ради.

Найменше звернень надійшло від жителів Марининської (0,33% на тис. населення), Поліської (0,39% на тис. населення),  Губківської (0,32% на тис. населення) сільських рад.

Жодного звернення не надійшло від жителів Хмелівської сільської ради.

Районною державною адміністрацією, її структурними підрозділами, у звітному періоді продовжувалась робота, спрямована на виконання вимог Закону України “Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, інших нормативно-правових актів з питань роботи із зверненнями громадян.

На виконання пункту 6 вказаного вище Указу керівництвом районної державної адміністрації протягом І кварталу поточного року здійснювались особисті прийоми громадян відповідно до затверджених графіків, в тому числі виїзні, не рідше двох разів на місяць. Однак, в зв’язку із епідемією COVID  19 прийом громадян з особистих питань не проводився.

 Так, проведено 9 особистих прийомів громадян, 8 виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання в населених пунктах району, під час яких надійшло 22 звернення. На всі звернення надано обґрунтовані роз'яснення та відповіді.

Постійно діючою комісією з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації проведено 12 засідань, на яких розглянуто 12 питань, а саме:

- про  розгляд колективних звернень жителів села Хотин, які надійшли до райдержадміністрації  2019 року, щодо забезпечення вільного доступу до виділених сільською радою земельних ділянок під забудову та дій місцевого підприємця;

- про  розгляд звернення жителя міста Березне щодо придбання житла дітям – сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, яке надійшло до районної державної адміністрації;

- про  розгляд колективного звернення жителів села Лінчин, яке перебуває на контролі в Офісі Президента України, щодо будівництва школи на 220 учнів в селі Лінчин Березнівського  району Рівненської області;

- про розгляд електронного звернення жительки села Моквин щодо матеріальної та медичної допомоги;

- про розгляд звернення жительки села Друхів щодо можливого порушення умов карантину в кафе «Калина», село Друхів;

- про розгляд звернення жителя міста Березне щодо підключення електроенергії до житлового будинку, забезпечення кріслом колісним з електроприводом та милицями, перерахунку пенсії та забезпечення мобільним зв’язком.

Крім того, заслухано виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації у І кварталі, І півріччі 2020 року, за 9 місяців 2020 року та за 2020 рік. Заслухано стан розгляду звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації через урядову “гарячу лінію” за 5 місяців поточного року та роботу із зверненнями громадян, що надійшли до управління соціального захисту населення райдержадміністрації за 10 місяців 2020 року.

Відповідно до графіка, затвердженого головою райдержадміністрації, вивчено стан роботи із зверненнями громадян у 4 структурних підрозділах райдержадміністрації та виконавчих комітетах 7 сільських рад. Довідки надіслано до даних установ для відома та відповідного реагування.

Проведено 10 “Днів контролю”, на яких розглянуто хід виконання розпоряджень голови райдержадміністрації від 30 липня 2014 року № 200 “Про громадську приймальну з надання безоплатної первинної правової допомоги в Березнівській районній державній адміністрації”, від 22 квітня 2013 року № 130 “Про нову редакцію заходів із виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008”, заслухано розгляд звернень та запитів депутатів місцевих рад, що надійшли до райдержадміністрації станом на 17.08.2020 та стан виконання Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, інших нормативно-правових актів щодо роботи із зверненнями громадян у відділі “Центр надання адміністративних послуг” райдержадміністрації, відділі з питань цивільного захисту населення, містобудування, житлово-комунального господарства та інфраструктури райдержадміністрації та відділі економічного розвитку та природних ресурсів райдержадміністрації, виконавчих комітетах Моквинської, Городищенської, Губківської, Грушівської сільських рад, заслухано інформації начальника служби у справах дітей райдержадміністрації, начальника управління соціального захисту населення райдержадміністрації, директора комунального підприємства “Березнекомуненергія” та головного лікаря комунального некомерційного підприємства “Березнівська центральна районна лікарня” Березнівської районної ради.

Протягом 2020 року до райдержадміністрації надійшло 5 депутатських звернень, з них:  від депутатів Соснівської селищної  ради щодо можливості збереження Соснівської ОТГ, депутата районної ради щодо виділення бюджетних коштів для некомерційного підприємства “Березнівська центральна районна лікарня” Березнівської районної ради, депутата обласної ради щодо подій, які відбулися 23.06.2020 та 2 звернення депутата районної ради щодо пропозицій для підготовки окремих питань на розгляд сесії районної ради.

Звернення розглянуті у встановлений термін, передбачений вимогами чинного законодавства України, та без порушень. Про розгляд піднятих питань депутатів селищної ради, депутатів районної ради та депутата обласної ради проінформовано в письмовій формі.

На виконання розпорядження голови районної державної адміністрації від 30 липня 2014 року № 200 “Про громадську приймальню з надання безоплатної первинної правової допомоги в Березнівській районній державній адміністрації” протягом 2020 року до громадської приймальні надійшло 14 звернень, а саме: щодо вчинення правочину від імені неповнолітнього, оформлення пільг багатодітній сім’ї, отримання державних соціальних допомог малозабезпеченим сім’ям, щодо процедури оформлення відпустки на період карантину, графіку роботи Соснівської селищної ради, оскарження відмови у наданні дозволу на зарахування дітей до інтернату, внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації, надання роз’яснення стосовно внесення змін до сертифікату на право на земельну частку (пай) та інші.

Звернення, які надійшли до громадської приймальні розглянуті і вирішені по суті. Заявникам надано роз'яснення відповідно до вимог чинного законодавства.

У зв’язку з продовженням строків загальнонаціонального карантину в Україні, доручення голови райдержадміністрації від 28.04.2020 № вих.185/01-10/20 щодо проведення єдиного дня прийому громадян в районі буде виконано після завершення карантинних заходів.

В районній газеті “Надслучанський вісник” та на вебсайті районної державної адміністрації систематично розміщується інформація про роботу райдержадміністрації із зверненнями громадян, оприлюднюються графіки особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, проведення прямого телефонного зв’язку з населенням району.

На постійному контролі органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування перебуває робота щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення.

 

 

 

В. о. керівника апарату адміністрації                                           Надія ВАСИЛЕЦЬ