Дата: 09.08.2011
Оновлено: 28.07.2020

Аналіз звернень

Аналіз звернень громадян, які надійшли до райдержадміністрації у І півріччі 2020 року

Аналіз звернень громадян в розрізі питань, які надійшли до райдержадміністрації у І півріччі 2020 року

Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації через органи державної влади вищого рівня у І півріччі 2020 року

  

ДОВІДКА

про виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації  

у І півріччі 2020 року 

Відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян“, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування“, враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення Березнівською районною державною адміністрацією (далі – райдержадміністрація) протягом І півріччя 2020 року проводилася робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.

У грудні 2019 року на засіданні колегії райдержадміністрації розглянуті підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2019 рік, за результатами розгляду видано розпорядження голови райдержадміністрації від 04.01.2020 № 4, завдання якого доведені до структурних підрозділів райдержадміністрації та виконавчих комітетів місцевих рад для організації відповідної роботи.

Питання про виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації у І кварталі 2020 року розглянуто на засіданні постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації 28 квітня поточного року, протокол № 4.

Для забезпечення виконання вимог Закону України та Указу Президента, вживалися заходи щодо недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням термінів, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам, викоренення практики визнання заяв чи скарг необґрунтованими без роз'яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за ними рішень, створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень, з'ясування причин, що породжують повторні звернення громадян, систематичного аналізу випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень, поновлення прав і свобод громадян, порушених унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян.

У зв’язку з відсутністю фактів порушення вимог законодавства про звернення громадян, протягом І півріччя 2020 року керівники та службові особи до відповідальності не притягувались.

Звернень щодо порушення прав і свобод на звернення громадян,  унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян з початку 2020 року до райдержадміністрації не надходило.

Проекти відповідей органам влади вищого рівня підписує голова райдержадміністрації, керівники структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, за їх відсутності – виконувачі обов’язків.

Відповідно до вимог чинного законодавства на засіданнях виконавчих комітетів сільських, селищної, міської рад щокварталу розглядається питання про стан роботи із зверненнями громадян  за відповідний період.

Головою райдержадміністрації проводиться першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня”, осіб з інвалідністю внаслідок війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України та забезпечено окрему реєстрації звернень від даної категорії громадян. Протягом І півріччя через облдержадміністрацію надійшло одне таке звернення щодо оплати за навчання дітей у Степанській музичній школі. На підняте питання надано ґрунтовне роз’яснення, згідно з вимогами чинного законодавства.

Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

За звітний період звернулось 7 багатодітних сімей, 10 осіб з інвалідністю, 4 учасники бойових дій, 22 пенсіонери з питань надання матеріальної допомоги на лікування, відмови у призначенні житлової субсидії на опалювальний період, призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми,   затримки соціальних виплат.

Керівництвом райдержадміністрації, начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації, окремих установ району проведено 18 прямих телефонних зв’язків з населенням району, на які звернулось 5 громадян з питань: покращення якості виходу передач в ефір КП “Телрадіокомпанія “Березне”, асфальтування вулиці Грушевська в місті Березне, призначення житлової субсидії, отримання відомостей з Державного земельного кадастру у формі довідки про землі в межах території адміністративно-територіальної одиниці та роботи привозного ринку в місті Березне. На питання, з якими звернулися громадяни, надано змістовні роз’яснення під час спілкування.

На телефонну “гарячу лінію” районної державної адміністрації та телефон довіри протягом  І півріччя поточного року телефонних дзвінків від жителів району не було.

Упродовж звітного періоду до райдержадміністрації надійшло 173 звернення (проти 198 звернень за аналогічний період попереднього року), разом всіх з урахуванням колективних звернень звернулося - 956 осіб (за І півріччя 2019 року – 484 осіб). Через органи державної влади вищого рівня надійшло 141 звернення (за відповідний період 2019 року – 187), в тому числі через урядову телефонну “гарячу лінію” – 96, телефонну “гарячу лінію” облдержадміністрації – 29, облдержадміністрацію – 13. З них: 13 – вирішено позитивно, по 113 – дано обґрунтовані роз’яснення, 15 – надіслано за належністю.

З 96 звернень, що надійшли на урядову телефонну «гарячу лінію»,  63 стосувалося питань соціального захисту, 1 – економічної політики, 2 - охорони здоров’я, 4 – аграрної політики, 8 – освіти,  2 - сім’ї та молоді, 6 – комунального господарства, 10 - діяльності органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади. Про результати розгляду звернень Рівенський обласний контактний центр та громадяни повідомлені у встановлений законодавством термін.

За звітний період до райдержадміністрації надійшло 8 повторних та 6 колективних звернень. Підняті питання стосувались  роботи  закладів загальної середньої освіти району, комунального господарства та інші.

До районної державної адміністрації та органів державної влади вищого рівня найбільше звернень надійшло від жителів Березнівської міської ради - 50, Соснівської селищної ради – 15 та по 13 від жителів  Тишицької, Моквинської, Малинської сільських рад. 

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, при середньому показнику по району 1,72% на тис. населення, найбільше звернень громадян до районної державної адміністрації надійшло від жителів Малинської (0,78% на тис. населення), Яринівської (0,64% на тис. населення), Моквинської (0,58% на тис. населення) сільських рад.

Жодного звернення не надійшло від жителів Білківської, Бронської, Великопільської, Хмелівської сільських рад.

Районною державною адміністрацією, її структурними підрозділами, у звітному періоді продовжувалась робота, спрямована на виконання вимог Закону України “Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, інших нормативно-правових актів з питань роботи із зверненнями громадян.

На виконання пункту 6 вказаного вище Указу керівництвом районної державної адміністрації протягом І кварталу поточного року здійснювались особисті прийоми громадян відповідно до затверджених графіків, в тому числі виїзні, не рідше двох разів на місяць. Однак, в зв’язку із епідемією COVID - 19, звернення громадян на особистому прийомі не приймалися під час карантинних заходів.

 Так, проведено 9 особистих прийомів громадян, 8 виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання в населених пунктах району, під час яких надійшло 22 звернення. На всі звернення надано обґрунтовані роз'яснення та відповіді.

Постійно діючою комісією з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації проведено 6 засідань, на яких розглянуто 6 питань, а саме:

- про  розгляд колективних звернень жителів села Хотин, які надійшли до райдержадміністрації  2019 року, щодо забезпечення вільного доступу до виділених сільською радою земельних ділянок під забудову та дій місцевого підприємця;

- про  розгляд звернення жителя міста Березне щодо придбання житла дітям – сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, яке надійшло до районної державної адміністрації;

- про  розгляд колективного звернення жителів села Лінчин, яке перебуває на контролі в Офісі Президента України, щодо будівництва школи на 220 учнів в селі Лінчин Березнівського  району Рівненської області;

- про розгляд електронного звернення жительки села Моквин щодо матеріальної та медичної допомоги.

Крім того, заслухано стан розгляду звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації через урядову “гарячу лінію” за 5 місяців поточного року та матеріали двох перевірок, які надіслані керівникам установ для врахування в роботі.

Відповідно до графіка, затвердженого головою райдержадміністрації, вивчено стан роботи із зверненнями громадян у 2 структурних підрозділах райдержадміністрації та виконавчих комітетах 4 сільських рад.

Проведено 5 “Днів контролю”, на яких розглянуто хід виконання розпоряджень голови райдержадміністрації від 30 липня 2014 року № 200 “Про громадську приймальну з надання безоплатної первинної правової допомоги в Березнівській районній державній адміністрації”, від 22 квітня 2013 року № 130 “Про нову редакцію заходів із виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008” та стан виконання Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, інших нормативно-правових актів щодо роботи із зверненнями громадян у відділі “Центр надання адміністративних послуг” райдержадміністрації та відділі з питань цивільного захисту населення, містобудування, житлово-комунального господарства та інфраструктури райдержадміністрації, виконавчих комітетах Моквинської, Городищенської сільських рад, заслухано інформації двох начальників відділів апарату райдержадміністрації та двох керівників комунальних підприємств м. Березне.

Протягом I півріччя 2020 року до райдержадміністрації надійшло 2 депутатських звернення, з них:  від депутатів Соснівської селищної  ради щодо можливості збереження Соснівської ОТГ та депутата районної ради щодо виділення бюджетних коштів для некомерційного підприємства “Березнівська центральна районна лікарня” Березнівської районної ради.

Звернення розглянуті у встановлений термін, передбачений вимогами чинного законодавства України, та без порушень. Про розгляд піднятих питань депутатів селищної ради та депутата районної ради проінформовано в письмовій формі.

На виконання розпорядження голови районної державної адміністрації від 30 липня 2014 року № 200 “Про громадську приймальню з надання безоплатної первинної правової допомоги в Березнівській районній державній адміністрації” протягом І півріччя 2020 року до громадської приймальні надійшло 6 звернень, а саме: щодо вчинення правочину від імені неповнолітнього, оформлення пільг багатодітній сім’ї, 2 - отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, щодо процедури оформлення відпустки на період карантину та графіку роботи Соснівської селищної ради.

Звернення, які надійшли до громадської приймальні розглянуті і вирішені по суті. Заявникам надано роз'яснення відповідно до вимог чинного законодавства.

У зв’язку з продовженням строків загальнонаціонального карантину в Україні, виконання доручення голови райдержадміністрації від 28.04.2020 № вих.185/01-10/20 щодо проведення єдиного дня прийому громадян в районі перенесено на ІІІ квартал поточного року.

В районній газеті “Надслучанський вісник” та на вебсайті районної державної адміністрації систематично розміщується інформація про роботу райдержадміністрації із зверненнями громадян, оприлюднюються графіки особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, проведення прямого телефонного зв’язку з населенням району.

На постійному контролі органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування перебуває робота щодо забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення. 

 

 

Керівник апарату адміністрації                                                     Наталія  СЕЛЯХ