Дата: 09.08.2011
Оновлено: 02.01.2019

Аналіз звернень

Аналіз звернень громадян, які надійшли до райдержадміністрації у 2018 році

Аналіз звернень громадян в розрізі питань, які надійшли до райдержадміністрації у 2018 році

Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації через органи державної влади вищого рівня у 2018 році

  

ДОВІДКА

про виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації станом на 20 грудня 2018 року        

Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Прийняття Конституції України поставило на порядок денний питання практичної реалізації наданого громадянам права (ст. 40) надсилати індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Районною державною адміністрацією станом на 20 грудня 2018 року продовжувалась робота щодо практичної реалізації вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

На виконання пункту 6 вказаного вище Указу керівництвом районної державної адміністрації здійснювались особисті прийоми громадян відповідно до затверджених графіків, в тому числі виїзні, не рідше двох разів на місяць. Так, станом на 20 грудня поточного року проведено 151 особистий прийом громадян, під час яких надійшло 252 звернення, здійснено 78 виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання в населених пунктах району, під час яких надійшло 93 звернення.

Із 252 звернень:  67 - вирішено позитивно, на 179 – надано обгрунтовані роз'яснення, 6 – знаходяться в стадії розгляду.

Відповідно до графіків участі голови районної державної адміністрації, першого заступника, заступника голови районної державної адміністрації, керівника апарату районної державної адміністрації та керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності у прямому телефонному зв'язку з населенням району протягом 2018 року проведено 35 прямих телефонних ліній, на які звернулось 30 громадян з питань: видачі посвідчення «Ветеран праці», забезпечення безкоштовними медичними препаратами, внесення змін у пенсійне забезпечення, порядку переходу з пенсії по інвалідності  на  пенсію  за  віком,  державної реєстрації житлового будинку та земельної ділянки, державної реєстрації змін до відомостей фізичної особи-підприємця, реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, надання довідки із статистичної звітності, пришвидшення видачі путівки для лікування та оздоровлення дітей пільгових категорій, створення селянського фермерського господарства, пільгового проїзду осіб з інвалідністю І групи по ЧАЕС, закупівлі скрапленого газу, щодо порядку надання матеріальної допомоги для лікування, з питань комунального господарства, функціонування ОСББ, створення прийомної сім’ї, проведення перерахунку за теплопостачання та інші. Громадянам, які звернулися з питаннями, надано змістовні роз’яснення під час спілкування.

На телефонну «гарячу лінію» районної державної адміністрації надійшло 1 звернення щодо несправності телефонного зв'язку. Підняте питання вирішено позитивно.

На телефон довіри до районної державної адміністрації телефонних дзвінків від жителів району не було.

Проведено 11 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації, на яких розглянуто 12 питань, а саме:

- про розгляд звернень щодо видачі оригіналу свідоцтва про смерть матері та стосовно вирішення земельного конфлікту;

- про розгляд колективного звернення щодо надання оцінки роботи педагогічного колективу Березнівської загальноосвітньої І-ІІІ ступенів школи № 2;

- про розгляд колективного звернення щодо діяльності окремих вчителів Березнівської загальноосвітньої І-ІІІ ступенів школи № 2;

- про розгляд двох звернень щодо переведення на роботу у інший навчальний заклад району;

- двічі про розгляд звернень, які перебували на контролі в райдержадміністрації;

- про виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації у І кварталі 2018 року;

- про розгляд повторного звернення щодо створення комісії та встановлення меж земельної ділянки;

- про розгляд колективного звернення трудового колективу Березнівської гімназії Березнівської районної ради імені Миколи Буховича щодо кандидатури на посаду директора даного навчального закладу;

- про розгляд звернення щодо неоприлюднення керівником опорного закладу Соснівський навчально-виховний комплекс «Гімназія – ЗОШ І ступеня» Березнівської районної ради інформації про використання коштів закладу та інформації про укладені за звітний період договори;

- про розгляд повторного звернення щодо ремонту даху у житловому будинку;

- про виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та роботу із зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації за 9 місяців 2018 року;

- про розгляд звернення Семенчук Тамари Іванівни, жительки с. Зірне, яка звернулася до районної державної адміністрації щодо будівництва СТО сусідом Герасимчуком Олександром Романовичем.

Проведено 11 «Днів контролю», на яких розглянуто виконання нормативно - правових   документів   щодо   роботи   із зверненнями громадян в райдержадміністрації, відділі «Центр  надання  адміністративних   послуг» райдержадміністрації та у виконавчих комітетах Хмелівської, Марининської, Моквинської, Яринівської, Полянської сільських радах, заслухано звіти 4 керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, 3 сільських голів, розглянуто звернення та запити народних депутатів України та депутатів місцевих рад,  що надійшли до райдержадміністрації та інше.

Відповідно до графіка, затвердженого головою райдержадміністрації, вивчено стан роботи із зверненнями громадян у 4 структурних підрозділах райдержадміністрації, виконавчих комітетах міської, селищної та 10 сільських рад.

Матеріали перевірок доведені до відома голови райдержадміністрації та надіслані керівникам установ для відповідного реагування.

У ході вивчення стану роботи із зверненнями громадян головним спеціалістом  відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації надається методична допомога щодо організації роботи із зверненнями громадян.

На даний період районною державною адміністрацією продовжується робота щодо здійснення організаційних та практичних заходів для своєчасного і якісного розгляду звернень громадян, вирішення порушених у них питань, забезпечення контролю за їх виконанням і вирішенням.

За звітний період до районної державної адміністрації, у тому числі через органи державної влади вищого рівня, засоби масової інформації з листами, скаргами та заявами, з урахуванням колективних звернень, звернулись 1229 осіб (за 2017 рік – 1468), з них: на особистому прийомі – 366 громадян (за 2017 рік – 250), з письмовими зверненнями – 863 громадян (за 2017 рік – 1218). У своїх зверненнях громадяни порушили 689 питань (за 2017 рік – 901).

За характером питань, що порушували громадяни у зверненнях до райдержадміністрації, переважали питання соціального захисту населення –  373 (54,1%), комунального господарства та благоустрою – 92 (13,4 %), аграрної політики та земельних відносин – 51 (7,4 %), питань освіти – 31 (4,5 %), питань праці – 27 (4 %), житлової політики – 23 (3,5 %).

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 97,7 %, скарги – 2,3 %.

За піднятими питаннями, які порушувалися перед райдержадміністрацією громадянами вжито необхідні заходи, надано обґрунтовані відповіді і роз’яснення, а саме: 160 звернень вирішено позитивно, по 478 зверненнях надано  роз’яснення щодо шляхів їх вирішення, 26 – надіслано за належністю,  5 – не підлягають розгляду, 18 перебуває в стадії розгляду, 2 – перебуває на контролі в райдержадміністрації. Порушень термінів розгляду звернень не допущено.

Через органи державної влади вищого рівня надійшло 311 звернень (за  2017 рік – 420), в тому числі через урядову телефонну „гарячу лінію” – 213, телефонну “гарячу лінію” обласної державної адміністрації – 67, обласну державну адміністрацію – 26, Адміністрацію Президента України – 3, Секретаріат Кабінету Міністрів України – 2. З них: 39 – вирішено позитивно, по 240 – дано обґрунтовані роз’яснення, 5 – не підлягають розгляду, 15 – надіслано за належністю, 12 – перебуває в стадії розгляду.

Від загальної кількості звернень, які порушили громадяни перед органами державної влади вищого рівня, найбільше звернень надійшло від жителів  Березнівської міської – 115, Соснівської селищної – 21, Балашівської – 20, Бистрицької – 18, Тишицької – 13, Моквинської – 13, Городищенської – 12, Прислуцької – 11, Малинської – 9, Марининської – 9, Зірненської – 7 сільських рад. По п’ять звернень надійшло з Бронської, Голубненської, Грушівської, Губківської, Друхівської, Кам’янської сільських рад. Чотири звернення надійшло з Яцьковицької, два – з Полянської сільських рад. З Великопільської, Вітковицької, Поліської та Яринівської сільських рад надійшло по три звернення. Жодного звернення не порушували громадяни перед органами державної влади вищого рівня з Білківської та Хмелівської сільських рад.

У порівнянні з 2017 роком збільшилось звернень через органи державної влади вищого рівня з Березнівської міської ради (+26), Голубненської (+5), Друхівської (+4), Яцьковицької (+4.) Зменшилось звернень через органи державної влади вищого рівня з Соснівської селищної ради (-15), Тишицької      (-34), Малинської (-18), Моквинської, (-14), Губківської (-14), Городищенської (-13) сільських рад.

Переважна більшість звернень, які надійшли через органи влади вищого рівня стосувалась соціального захисту та комунального господарства.

Протягом звітного періоду до райдержадміністрації надійшло 25 повторних, 1 дублетне та 17 колективних звернень.

Якщо за 2017 рік частка колективних звернень становила 4,2% (38)  від загальної кількості, то в поточному даному періоді вона становить 2,5% (17). Підняті питання стосувались  роботи закладів загальної середньої освіти району, організації підвезення учнів шкільним автобусом медичної реформи, комунального  господарства, земельних відносин, соціального захисту, роботи приватних автоперевізників, діяльності сільських рад та інші.

Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються особи з інвалідністю, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

За звітний період надійшло 34 звернення від багатодітних сімей, 14 – одиноких матерів, 3 – матерів-героїнь, 18 – учасників бойових дій, 44 – осіб з інвалідністю, 140 – пенсіонерів, з питань: надання матеріальної допомоги, забезпечення ліками, призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми, субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, щодо затримки соціальних виплат, виділення земельної ділянки для будівництва житлового будинку.

Для підтримки таких громадян відповідними розпорядженнями голови райдержадміністрації 131 громадянину району, які потребують соціального захисту та підтримки, надано одноразову грошову допомогу на суму 132 100 гривень.

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду, при середньому показнику по району 1,12%  на  тис. населення,  найбільше звернень громадян до районної державної

адміністрації надійшло від жителів Голубненської (3,72% на тис. населення), Марининської (2,23% на тис. населення) сільських рад, Березнівської міської ради (2,16% на тис. населення), Бистрицької (1,9% на тис. населення), Хмелівської (1,8% на тис. населення) сільських рад.

Найменша кількість звернень від жителів Яринівської (0,48% на тис. населення), Вітковицької (0,59% на тис. населення), Бронської (0,62% на тис. населення), Великопільської (0,63% на тис. населення) сільських рад.

Крім того, станом на 20 грудня 2018 року до райдержадміністрації надійшло:

- 17 депутатських звернень, з них: 3 від народних депутатів України, 3 від депутатів обласної ради та 11 від депутатів районної ради;

- 5 депутатських запитів, з них: 1 запит депутата обласної ради, 4 запити депутатів районної ради;

- 1 заява депутата обласної ради.

Звернення, запити та заява стосувалися надання інформації про реалізацію права на забезпечення житлом учасників АТО, осіб з інвалідністю внаслідок війни, членів загиблих та внутрішньо переміщених осіб; проведення капітального ремонту автомобільної дороги Кам´янка – Велика Купля; встановлення дорожніх знаків «Прогін   свійських   тварин»   на   в´їзді   та   виїзді   з   с. Кам´янка та встановлення обмежувача швидкості руху біля будівлі Кам´янської сільської ради; відновлення в м. Березне автобусних маршрутів загального користування; надання інформації про стан харчування в закладах загальної середньої освіти, стан використання освітньої субвенції, забезпечення підручниками та дидактичними матеріалами, комп’ютерами по кожному закладу загальної середньої освіти, забезпечення паливом; надання в оренду приміщення актового залу комунального закладу «Районний Будинок дитячої та юнацької творчості» Березнівської районної ради для проведення тренінгу членів ДВК та агітаторів виборчих дільниць; доцільності реорганізації Костопільського міжрайонного управління водного господарства;  реконструкції частини водогону по вул. І. Мазепи та провулку І. Мазепи у м. Березне, що перебуває на балансі КП «Березневодоканал»; щодо програм підтримки прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу; відновлення рейсу по маршруту АС Березне – с. Вільхівка; виділення коштів з районного бюджету на виконання Програми економічного і соціального розвитку Березнівського районну на 2018 рік; надання інформації про обсяги фінансування спортивних закладів; врегулювання питання земельних відносин; передбачення в районному бюджеті на 2019 рік коштів на реабілітацію дітей з інвалідністю КЗ «Вараський міський центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів»; надання інформації щодо виділення коштів на інсулін протягом 2018 року; відновлення дороги по вул. Ковпака в селі Городище та інші.

Всі звернення розглянуті у встановлені терміни, передбачені вимогами чинного законодавства України, та без порушень.

На 7 звернень, 3 запити та 1 заяву надано обґрунтовані роз’яснення відповідно до чинного законодавства, 8 звернень та 2 запити вирішено позитивно, 1 звернення вирішено частково, 1 звернення надіслано за належністю до Служби автомобільних доріг у Рівненській області.

До громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги в райдержадміністрації надійшло 19 звернень, а саме: щодо виправлення помилок у документах, написання скарги у поліцію на дії сусідки та працівників поліції, обмежень у роботі близьких осіб, притягнення сільського голови до відповідальності, отримання компенсації за невикористану санаторно-курортну путівку, забезпечення санаторно-курортним лікуванням,   призначення житлової субсидії у зв’язку зі змінами у складі сім’ї, соціального захисту, земельного законодавства та інші.

Звернення, які надійшли до громадської приймальні розглянуті й вирішені по суті. Заявникам надано роз'яснення відповідно до вимог чинного законодавства.

16 травня поточного року в районі був проведений єдиний день прийому громадян, впродовж якого від жителів району надійшло 106 звернень з яких: вирішено позитивно – 58, на 48 – надано роз’яснення щодо шляхів їх вирішення.

У районній газеті “Надслучанський вісник” та на офіційному Wеb-сайті районної державної адміністрації систематично розміщується інформація про роботу райдержадміністрації із зверненнями громадян, оприлюднюються графіки особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, проведення прямого телефонного зв’язку з населенням району.

Дане питання перебуває на постійному контролі органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

 

Керівник апарату адміністрації                                                    Н. СЕЛЯХ