Дата: 09.08.2011
Оновлено: 09.07.2018

Аналіз звернень

Аналіз звернень громадян, які надійшли до райдержадміністрації у І півріччі 2018 року

Аналіз звернень громадян в розрізі питань, які надійшли до райдержадміністрації за І півріччя 2018 року

Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації через органи державної влади вищого рівня у І півріччі 2018 року 

  

ДОВІДКА

про стан роботи  районної державної адміністрації із зверненнями громадян у І півріччі 2018 року 

Пошук шляхів удосконалення системи роботи із зверненнями громадян, впровадження інноваційних форм організації ефективного діалогу влади та громадськості є пріоритетними напрямками роботи Березнівської районної державної адміністрації.

Протягом І півріччя 2018 року районна державна адміністрація здійснювала заходи щодо практичної реалізації вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”. 

На виконання вказаного вище Указу забезпечено: 

організацію та проведення особистих прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, відповідно до затверджених графіків, в тому числі виїзних, не рідше двох разів на місяць.  Протягом звітного періоду проведено 75 особистих прийомів громадян, під час яких надійшло 147 звернень, з них здійснено 41 виїзний прийом громадян за місцем їх проживання в населених пунктах району, під час яких надійшло 59 звернень.

Із 147 звернень:  49 - вирішено позитивно, на 97 - дано обгрунтовані роз'яснення, 1 -  знаходиться в стадії розгляду; 

звітування сільських, селищного, міського голів перед головою районної державної адміністрації з питань роботи із зверненнями громадян; 

проведення 6 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації, на яких розглянуто 8 питань, а саме:

- про розгляд звернень щодо видачі оригіналу свідоцтва про смерть матері та стосовно вирішення земельного конфлікту;

- про розгляд колективного звернення щодо надання оцінки роботи педагогічного колективу Березнівської загальноосвітньої І-ІІІ ступенів школи № 2;

- про розгляд колективного звернення щодо діяльності окремих вчителів Березнівської загальноосвітньої І-ІІІ ступенів школи № 2;

- про розгляд двох звернень щодо переведення на роботу у інший навчальний заклад району;

- двічі про розгляд звернень, які перебували на контролі в райдержадміністрації;

- про виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента   України   від  07.02.2008  № 109/2008  та  роботу  із    зверненнями громадян, що надійшли до районної державної адміністрації у І кварталі 2018 року;

- про розгляд повторного звернення щодо створення комісії та встановлення меж земельної ділянки; 

проведення 6 “Днів контролю”, на яких розглянуто наступні питання: 

- про хід виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 30.07.2014 № 200 “Про громадську приймальну з надання безоплатної первинної правової допомоги в Березнівській районній державній адміністрації”, заслухано звіти начальника юридичного відділу апарату райдержадміністрації та начальника управління соціального захисту населення райдержадміністрації;

- про хід виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 22.04.2013 № 130 “Про нову редакцію заходів із виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008”, заслухано звіти начальника управління соціального захисту населення райдержадміністрації, начальника служби у справах дітей райдержадміністрації, Вітковицького, Моквинського, Яринівського сільських голів;

- про вивчення стану виконання Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, інших нормативно-правових актів щодо роботи із зверненнями громадян у відділі “Центр надання адміністративних послуг” райдержадміністрації та у виконавчому комітеті Хмелівської сільської ради, заслухано доповіді начальника відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації та головного спеціаліста відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації;

- про розгляд звернень та запитів народних депутатів України та депутатів місцевих рад, що надійшли до райдержадміністрації протягом I кварталу 2018 року, заслухано доповідь начальника відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації;

- про хід виконання доручення голови райдержадміністрації від 19.04.2018 № вих.01/10-288/18 щодо організації проведення єдиного дня прийому громадян в районі 16 травня 2018 року, заслухано звіт начальника відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації;

- про вивчення стану виконання Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого  самоврядування”,  інших  нормативно-правових актів щодо роботи із зверненнями громадян у виконавчих комітетах Марининської та Моквинської сільських радах, заслухано доповіді начальника відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації та головного спеціаліста відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації.

За результатами проведених “Днів контролю” прийняті рішення та складені відповідні протоколи; 

вивчення стану роботи із зверненнями громадян відповідно до графіка, затвердженого головою райдержадміністрації 05 грудня 2017 року. Впродовж  І півріччя дану роботу проведено у 2 структурних підрозділах райдержадміністрації, виконавчих комітетах селищної та 5 сільських рад. Матеріали перевірок доведені до відома голови райдержадміністрації та надіслані керівникам установ для врахування в роботі. В ході вивчення стану роботи із зверненнями громадян головним спеціалістом  відділу діловодства та контролю апарату райдержадміністрації надавалась методична допомога щодо вдосконалення організації роботи із зверненнями громадян;

роботу телефонної “гарячої лінії” райдержадміністрації, на яку протягом І півріччя 2018 року надійшло 1 звернення щодо несправності телефонного зв'язку. Підняте питання вирішено позитивно;

роботу телефону довіри, на яку за звітний період телефонних дзвінків від жителів району не було.

Крім того, керівництвом райдержадміністрації, керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій   проведено 17 прямих телефонних зв’язки з населенням району, на які звернулось 23 громадян з питань: видачі посвідчення “Ветеран праці”, забезпечення безкоштовними медичними препаратами, внесення змін у пенсійне забезпечення, порядку переходу з пенсії по інвалідності  на  пенсію  за  віком,  державної  реєстрації  житлового будинку та земельної ділянки, державної реєстрації змін до відомостей фізичної особи-підприємця, реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, надання довідки із статистичної звітності, пришвидшення видачі путівки для лікування та оздоровлення дітей пільгових категорій, створення селянського фермерського господарства, пільгового проїзду осіб з інвалідністю І групи по ЧАЕС, закупівлі скрапленого газу та інші. На питання, з якими звернулися громадяни, вони отримали змістовні роз’яснення під час спілкування.

У районній газеті “Надслучанський вісник” та на офіційному Wеb-сайті районної державної адміністрації систематично розміщується інформація про роботу райдержадміністрації із зверненнями громадян, оприлюднюються графіки особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, проведення прямого телефонного зв’язку з населенням району.

Протягом І півріччя 2018 року до районної державної адміністрації, у тому числі через органи державної влади вищого рівня, засоби масової інформації з листами, скаргами та заявами звернулись 751 особа (за І півріччя 2017 року - 968), з них: на особистому прийомі - 149 громадян (за І півріччя 2017 року - 105), з письмовими зверненнями - 242 громадянина (за І півріччя 2017 року - 384). У своїх зверненнях громадяни порушили 391 питання  (за І півріччя 2017 року - 489).

Більшість питань, що порушували громадяни у зверненнях до райдержадміністрації, стосувалися соціального захисту - 214, житлово-комунального господарства - 46, аграрної політики і земельних відносин - 34,  охорони здоров'я - 20.

Через органи державної влади вищого рівня надійшло 157 звернень (за І півріччя 2017 року - 252), в тому числі через урядову телефонну „гарячу лінію” - 101,  телефонну “гарячу лінію” обласної державної адміністрації - 39, обласну державну адміністрацію - 13, Адміністрацію Президента України - 2, Секретаріат Кабінету Міністрів України - 2.

З 101 звернення, що надійшло на урядову телефонну “гарячу лінію” 69 стосувалося питань соціального захисту, 4 - комунального господарства та благоустрою, 4 - діяльності органів місцевого самоврядування, 8 - аграрної політики, 4 - роботи навчальних закладів, 7 - охорони здоров’я, 5 - інших питань. Про результати розгляду звернень Рівненський обласний контактний центр та громадяни повідомлені у встановлений законодавством термін.

До районної державної адміністрації та органів державної влади вищого рівня найбільше звернень надійшло від жителів Березнівської міської ради - 115, Соснівської селищної ради - 26, Тишицької сільської ради - 30, Бистрицької сільської ради - 26, Моквинської сільської ради - 23. 

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, при середньому показнику по району 1,72% на тис. населення, найбільше звернень громадян до районної державної адміністрації надійшло від жителів Голубненської (1,97% на тис. населення), Марининської (1,56% на тис. населення), Хмелівської (1,54% на тис. населення) сільських рад.

Найменша кількість звернень - від жителів Кам’янської (0,26% на тис. населення), Полянської (0,21% на тис. населення) та Яринівської (0,16% на тис. населення) сільських рад.

За звітний період до райдержадміністрації надійшло 12 повторних, 1 дублетне та 12 колективних звернень. Підняті питання стосувались  роботи  закладів загальної середньої освіти району, медичної реформи, комунального  господарства, земельних відносин, соціального захисту та інші.

Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

До райдержадміністрації надійшло 21 звернення від багатодітних сімей, 7 - одиноких матерів, 3 -  матерів-героїнь, 10 - учасників бойових дій, 30 - осіб з інвалідністю, 80 - пенсіонерів, з питань: надання матеріальної допомоги, забезпечення      ліками,       призначення     державної     соціальної      допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми, субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, щодо затримки соціальних виплат, виділення земельної ділянки для будівництва житлового будинку.

Результат розгляду даних звернень наступний: 63 звернення вирішено позитивно, з 87 питань громадяни отримали роз’яснення щодо шляхів їх вирішення, 1 звернення перебуває у стадії розгляду.

Для підтримки таких громадян відповідними розпорядженнями голови райдержадміністрації 109 малозабезпеченим жителям району надано одноразову грошову допомогу на суму 104 600 гривень.

В цілому, за характером питань, що порушували громадяни у зверненнях до райдержадміністрації, переважали питання соціального захисту населення (54,7%), земельних відносин (8,7%), комунального господарства та благоустрою (11,7%), охорони здоров’я (5,1%).

За зверненнями громадян вжито необхідні заходи, надано обґрунтовані відповіді і роз’яснення, а саме: 126 звернення вирішено позитивно, по 244 зверненнях надано роз’яснення щодо шляхів їх вирішення, 10 - надіслано за належністю, 2 - не підлягають розгляду, 3 - перебуває на контролі в райдержадміністрації, 6 - знаходяться в стадії розгляду. Порушень термінів розгляду звернень не допущено.

За видами звернень домінують заяви та клопотання щодо вирішення певних питань, які складають 96,4%, скарги - 3,6%.

Впродовж I півріччя 2018 року до райдержадміністрації надійшло 8 звернень від народного депутата України, депутатів місцевих рад, зокрема:

- звернення від народного депутата України про надання інформації про реалізацію права на забезпечення житлом учасників АТО, інвалідів війни, членів загиблих та внутрішньо переміщених;

- звернення від депутата обласної ради щодо проведення капітального ремонту автомобільної дороги Кам´янка - Велика Купля;

- звернення від депутата районної ради щодо встановлення дорожніх знаків    “Прогін   свійських   тварин”   на   в´їзді   та   виїзді   з   с. Кам´янка та встановлення обмежувача швидкості руху біля будівлі Кам´янської сільської ради;

- звернення від депутата районної ради щодо відновлення в м. Березне автобусних маршрутів загального користування;

- звернення від депутата обласної ради щодо надання переліку осіб, які забезпечували протягом 2017-2018 років заклади освіти твердим паливом;

- звернення від депутата районної ради щодо надання інформації та матеріалів, що надавались за вимогою НАЗК, про можливе недотримання начальником управління освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Закону України “Про запобігання корупції”;

- повторне звернення від депутата районної ради щодо надання інформації та матеріалів, що надавались за вимогою НАЗК, про можливе недотримання начальником управління освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Закону України “Про запобігання корупції”;

- звернення від депутата районної ради щодо фінансового сприяння у виготовленні проектно-кошторисної документації на реконструкцію даху та утеплення стін приміщення дитячого садка Князівського НВК, придбання електронасосу, сплати адміністративного збору за сертифікат відповідності.

Всі звернення розглянуті у встановлені терміни, передбачені вимогами чинного законодавства України, та без порушень. Про розгляд піднятих питань народного депутата України, депутатів місцевих рад, районну раду проінформовано в письмовій формі.

До громадської приймальні з надання безоплатної  первинної правової допомоги в райдержадміністрації надійшло 12 звернень, з них:  щодо виправлення помилок у документах, написання скарги у поліцію на дії сусідки та працівників поліції, обмежень у роботі близьких осіб, притягнення сільського голови до відповідальності, отримання компенсації за невикористану санаторно-курортну путівку,  призначення житлової субсидії у зв’язку зі змінами у складі сім’ї, соціального захисту, земельного законодавства та інші.

Звернення, які надійшли до громадської приймальні розглянуті і вирішені по суті. Заявникам надано роз'яснення відповідно до вимог чинного законодавства.

З метою вдосконалення роботи із зверненнями громадян 17 січня поточного року проведено нараду з секретарями сільських, селищної, міської рад.

16 травня поточного року в районі був проведений єдиний день прийому громадян, впродовж якого від жителів району надійшло 106 звернень з яких: вирішено позитивно - 58, на 48 - надано роз’яснення щодо шляхів їх вирішення.

Щомісяця здійснюється аналіз та узагальнення звернень громадян, які надходять до районної державної адміністрації, у тому числі через органи влади вищого рівня за відповідними напрямами, що дає можливість бачити проблеми людей, при потребі оперативно втручатися, виправляти стан справ.

У зв’язку з відсутністю фактів порушення вимог законодавства про звернення громадян, протягом І півріччя поточного року керівники та службові особи до відповідальності не притягувались.

Враховуючи зазначене вище, можна зробити висновок, що протягом І півріччя 2018 року діяльність районної державної адміністрації була спрямована на об'єктивний та всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх виконання та вирішення порушених питань відповідно до вимог чинного законодавства.

Керівник апарату адміністрації                                                      Н. Селях