Надання послуг в електронній формі

21/05
2020

У період карантинних обмежень у жителів Рівненської області підвищився інтерес до електронних послуг, які надають органи державної влади.

Як повідомляють в Березнівському відділі обслуговування громадян (сервісний центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, завдяки порталу електронних послуг Пенсійного фонду України, який діє з жовтня 2011 року, у всіх без винятку категорій людей, які обслуговує Фонд, є можливість дистанційно користуватися широким переліком послуг, що надзвичайно важливо в умовах карантину.

З серпня минулого року Пенсійний фонд України запровадив нову модель звернення громадян за призначенням пенсії – в «один дотик» через вебпортал електронних послуг Фонду.

Сервіс призначення пенсії в «один дотик» є однією зі складових частини системи надання послуг у сфері пенсійного забезпечення в електронній формі («Е-ПЕНСІЯ»).

З березня 2020 року за призначенням (перерахунком) пенсії у такий спосіб звернулося близько 10% від усіх заявників.

Щоб скористатися сервісом потрібні лише 3 умови: електронний пристрій (комп’ютер, ноутбук) з доступом до мережі інтернет, авторизація в особистому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду України за допомогою електронного цифрового підпису, наявність сканованих документів, необхідних для призначення/перерахунку пенсії.

Для того, щоб подати звернення за призначенням пенсії в один дотик” необхідно:

  • увійти на вебпортал Пенсійного фонду (https://portal.pfu.gov.ua);

  • в меню “Всі послуги” обрати функцію “Заява на призначення/перерахунок пенсії”;

  • заповнити бланк заяви поданого зразка;

  • завантажити скановані копії необхідних для призначення/перерахунку пенсії, перелік яких поданий на вебпорталі. При цьому, додавати документи при призначенні, у разі потреби, через свій електронний кабінет можна протягом трьох місяців;

  • підписати заяву електронним цифровим підписом та надіслати до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області;

  • дочекатися СМС (протягом 10 днів) – і прийти до сервісного центру з оригіналами усіх поданих документів для ідентифікації особи.

Також в особистому кабінеті є можливість:

  • отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом (форми ОК-5/ОК-7, довідка про розмір пенсії, відомості про виплачену заробітну плату, сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж, інші);

  • подати Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстрі застрахованих осіб;

  • подати звернення (заяву, скаргу, пропозицію);

  • активувати послугу безкоштовного СМС-інформування щодо призначення/перерахунку пенсії, сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи,

  • скористатися послугою “Пенсійний калькулятор”,

  • надати для оцифрування сканкопію трудової книжки.

Отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП) можна убудь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.

Слід зауважити, що довідки про доходи чи страховий стаж можна отримати без електронного цифрового підпису, скориставшись своєю банківською картою за посиланням https://id.bank.gov.ua.